Аграматична дисграфія обумовлена недостатністю лексико-граматичних і синтаксичних узагальнень.Неспецифічний вид дисграфії,який проявляється на рівні слів ,словосполучень та тексту.Найбільш типові помилки:порушення граматичного зв`язку слів у реченні;неадекватне використання слів;розлади норм словоутворення і граматичної словозміни.Тому для подолання аграматичної дисграфії необхідні корекційні ігри та вправи.
1.Назвать слова за картинками ,підбираючи до іменника прикметник.
2.Підібрать слова для довідок;
3.Виправлять помилки в реченні(після грибів ідуть дощі ;коник приніс води).
4.Закінчить речення.
5.Назвать одним словом(смілива людина-сміливець).
6.Визначить одним словом фразеологізм(повісить ніс;кіт наплакав).
7.Вставить пропущений прийменник .
8. « Назви ласкаво»
9. « Порахуй і назви»: Порахуй і назви меблі.
10. « Підбери слова». Прослухай розповідь. Встав пропущені слова – картинки.
11. «Подорож бджілки»: Розглянути картинки. Доповнити речення прийменниками.
12. Закінчи речення, підбираючи слова із довідок
13. «Закінчи думку»
З приходом тепла вся земля в лісі вкривається яскравим … .
Це розквітають весняні … .
Вони всі … гарні, барвисті, ніжні.
Ось підняли сині голівки – дзвіночки перші … .
На галявині ніжаться під променями квітневого сонечка малесенькі фіолетові … .
Під кущем ліщини розцвіли жовті квіти весняного … .
У пору цвітіння у лісі стоїть дуже приємний … .
Весняні лісові квіти дуже … .
Милуючись ними, відчуваєш справжню … .
Слова для довідок: радість, килимом, квіти, проліски,первоцвіт, фіалки, аромат, прекрасні.
14. Визначте кількість звуків і їх послідовність. Скільки звуків у слові клас? Який звук перший? Другий? Третій? Четвертий?
15.Придумайте слова з визначеною кількістю звуків ( 3, 4, 5). 3. 16.
Утворіть нові слова, замінивши у слові перший звук на інший ( сом – дом – ром).
17. Які слова можна скласти із слова картина ( кит, рана, кора, нитка ).
18. Випишіть третю літеру кожного слова і запишіть слово, яке утворилося: мак, сонце, слива, ріг, трава ( книга).
19. Вірші – загадки: Дерева захищає, і на них вона завжди. Звірятко заховає, коли треба, від біди. ( кора – гора) .
20. «Сплети віночок».Упорядкування деформованого речення з опорою на картки-символи(символи-прийменники,символи-дієслова,предметні малюнки).За допомогою запитань коригується порядок слів уреченні і використання прийменників.