Методика швидкого запам'ятовування віршів (для дітей і їх батьків). Колись знаменитий японський вчений, який був знавцем дитячої душі, промовив такі слова: "вірші для запам'ятовування повинні виховувати в дитині благородні почуття, вони мають бути вишуканими, гарними і такими, що заслуговують того, щоб їх пам'ятати, і в той же час повинні подобатися самійдитині ".
І, звичайно ж, він мав рацію. Знання віршів збагачує словник дитини, формує навички правильної вимови слів і окремих фраз, виховує культуру мови. Поезія дуже добре розвиває в дитини естетичні, моральні та емоційні якості.
Для того, щоб якомога раніше почати формувати у вашого малюка такі корисні якості, необхідно ще до школи займатися з дитиною, вчити вірші, які будуть актуальні і зрозумілі для його віку. Однак, важливо не просто заучувати вірші, і змушувати дитину переказувати їх вам вголос, але і навчити її самостійно і швидко запам'ятовувати вірші будь-якого обсягу.
Часто батьки скаржаться на те, що їхня дитина відмовляється вчити вірші, плаче, і запевняє їх, що не може нічого запам'ятати. Не потрібно турбуватися і сварити дитину. Такою поведінкою ви, швидше за все тільки зіпсуєте собі і дитині настрій, і знизите у неї мотивацію до запам'ятовування віршів. Набагато корисніше буде піти іншим, більш ефективним шляхом, про який розповість методика для швидкого та легкого запам'ятовування віршів будь-якої складності. Все що вам буде потрібно - терпіння, фантазія, листок паперу, олівець, і, звичайно ж, ваш позитивний настрій.
Суть методики запам'ятовування віршів
Пропонована методика дуже добре себе зарекомендувала і має високу ефективність при роботі з дітьми. Вона грунтується на тому, що мозок людини набагато простіше "спирається" на образи, і саме по ним простіше запам'ятати слова, фрази і навіть цифри, які до цього запам'ятовувалися з великими труднощами.
Іншими словами, якщо дитині складно запам'ятати рядки вірша, то з намальованими до нього картинками - ефективність запам'ятовування набагато збільшується
Опис методики
1. Беремо вірш, який необхідно запам’ятати дитині.
2. Розбиваємо вірш для зручності на блоки по два або чотири рядки для полегшення запам'ятовування. І малюємо образи , що виникли , на аркуші паперу на кожен блок вірша. Для виконання цього завдання можна намалювати табличку для картинок, можна просто розміщувати їх в стовпчик або рядок. Все залежить від того, як вам зручніше.
3. Читаємо заданий вірш, і для кожного блоку малюємо асоціативний образ, який прийшов в голову. Звичайно ж, краще, якщо ці картинки буде придумувати і малювати сама дитина, але ви теж можете взяти участь в процесі, і допомогти у виборі образу. Варто зауважити, що чим простіше буде малюнок, тим простіше його буде запам'ятати і намалювати, тому не варто малювати цілі сюжети, а обмежитися замальовкою простої і зрозумілої картинки.
4. Після цього, попросіть дитину розповісти вірш, використовуючи тільки асоціації, тобто намальовані картинки.
5. Заключний етап - розповідь вірша дитиною без допомоги картинок, тільки за допомогою пригадування намальованих образів.
Для прикладу, розглянемо невеликий вірш Л.Лежанської :
Плаче котик на морозі
Плаче котик на морозі,
Бо померзли йому ноги.
Ходи котику до хати –
На лежанці будеш спати
Для того, щоб краще запам'ятати цей вірші, розбиваємо його на окремі блоки-рядки. Беремо аркуш паперу, ручку, і малюємо те, з чим у нас асоціюється та чи інша рядок вірша.
Однак, ні в якому разі не можна нав'язувати дитині ту асоціацію і той образ, які дитині абсолютно незрозумілі. Нехай придумає свій образ, прив'яже його до рядку з вірша, повторить цей рядок вголос.
За допомогою наведеної методики і вашого настрою на позитивний результат, ваша дитина зможе не тільки розвиватися за допомогою запам'ятовування віршів, а й отримувати від цього величезне задоволення. Ви дасте змогу дитині проявити фантазію, допоможете істотно скоротити час на заучування віршів в майбутньому, і, крім цього, розвинете творчі здібності дитини.
Як закріпити правильну звуковимову дитини?
Ура! Нарешті! На індивідуальних заняттях з логопедом дитина навчилась вимовляти той чи інший звук ( частіше це звуки Р Л С З Ш Ж )- говорячи мовою логопеда :"звук поставлений". Але чомусь дитина у власному мовленні ніяк «не хоче» користуватись правильною вимовою, як хотілось би батькам? Так, дитина навчилась вимовляти окремо звук, але перед тим як вона почне активно ним користуватись, пройде деякий час. У цей час необхідно провести велику, копіткуроботу:автоматизувати звук .
І це вже робота не стільки логопеда, скільки батьків. Логопед добирає певний мовленнєвий матеріал, який зрозумілий дитині, і , головне, «насичений» важким звуком. І кому ж, як не люблячим та турботливим батькам не вивчити з дитиною чистомовку, віршик, загадати загадку та прочитати казку? Від того, наскільки терплячими будуть батьки, залежить наскільки довгим буде цей період автоматизації ( місяць, півроку або рік) Чим наполегливішими та послідовними будуть зусилля батьків, тим швидше ваша дитина порадує правильною вимовою в усіх ситуаціях, а не лише на занятті у логопеда.
Ви витратите не більше 15 хвилин на день , але ваша дитина з кожним днем буде досягати нових і нових успіхів! Адже і Ви, і ваша дитина знаєте, як це важливо: правильно та красиво говорити.
Запамятайте послідовність етапів автоматизації:
Склади- слова-фрази-віршики-тексти-скоромовки-самостійне мовлення
Автоматизація звичайно, починається з найпростішого- із промовляння складів : ДРА-ДРА-ДРА
РА-РО-РУ (ША-ШО-ШИ; СА-
Висновок. У розвідників відмінна пам'ять. Чому? Тому що в процесі постійної роботи і тренувань вони регулярно використовують дану методику розвитку асоціативно-образної пам'яті. Повірте, варто спробувати допомогти Вашій дитині стати кращою, розумнішою, прискорити весь процес її загального розвитку.
І, звичайно ж, він мав рацію. Знання віршів збагачує словник дитини, формує навички правильної вимови слів і окремих фраз, виховує культуру мови. Поезія дуже добре розвиває в дитини естетичні, моральні та емоційні якості.
Для того, щоб якомога раніше почати формувати у вашого малюка такі корисні якості, необхідно ще до школи займатися з дитиною, вчити вірші, які будуть актуальні і зрозумілі для його віку. Однак, важливо не просто заучувати вірші, і змушувати дитину переказувати їх вам вголос, але і навчити її самостійно і швидко запам'ятовувати вірші будь-якого обсягу.
Часто батьки скаржаться на те, що їхня дитина відмовляється вчити вірші, плаче, і запевняє їх, що не може нічого запам'ятати. Не потрібно турбуватися і сварити дитину. Такою поведінкою ви, швидше за все тільки зіпсуєте собі і дитині настрій, і знизите у неї мотивацію до запам'ятовування віршів. Набагато корисніше буде піти іншим, більш ефективним шляхом, про який розповість методика для швидкого та легкого запам'ятовування віршів будь-якої складності. Все що вам буде потрібно - терпіння, фантазія, листок паперу, олівець, і, звичайно ж, ваш позитивний настрій.
Суть методики запам'ятовування віршів
Пропонована методика дуже добре себе зарекомендувала і має високу ефективність при роботі з дітьми. Вона грунтується на тому, що мозок людини набагато простіше "спирається" на образи, і саме по ним простіше запам'ятати слова, фрази і навіть цифри, які до цього запам'ятовувалися з великими труднощами.
Іншими словами, якщо дитині складно запам'ятати рядки вірша, то з намальованими до нього картинками - ефективність запам'ятовування набагато збільшується
Опис методики
1. Беремо вірш, який необхідно запам’ятати дитині.
2. Розбиваємо вірш для зручності на блоки по два або чотири рядки для полегшення запам'ятовування. І малюємо образи , що виникли , на аркуші паперу на кожен блок вірша. Для виконання цього завдання можна намалювати табличку для картинок, можна просто розміщувати їх в стовпчик або рядок. Все залежить від того, як вам зручніше.
3. Читаємо заданий вірш, і для кожного блоку малюємо асоціативний образ, який прийшов в голову. Звичайно ж, краще, якщо ці картинки буде придумувати і малювати сама дитина, але ви теж можете взяти участь в процесі, і допомогти у виборі образу. Варто зауважити, що чим простіше буде малюнок, тим простіше його буде запам'ятати і намалювати, тому не варто малювати цілі сюжети, а обмежитися замальовкою простої і зрозумілої картинки.
4. Після цього, попросіть дитину розповісти вірш, використовуючи тільки асоціації, тобто намальовані картинки.
5. Заключний етап - розповідь вірша дитиною без допомоги картинок, тільки за допомогою пригадування намальованих образів.
Для прикладу, розглянемо невеликий вірш Л.Лежанської :
Плаче котик на морозі
Плаче котик на морозі,
Бо померзли йому ноги.
Ходи котику до хати –
На лежанці будеш спати
Для того, щоб краще запам'ятати цей вірші, розбиваємо його на окремі блоки-рядки. Беремо аркуш паперу, ручку, і малюємо те, з чим у нас асоціюється та чи інша рядок вірша.
Однак, ні в якому разі не можна нав'язувати дитині ту асоціацію і той образ, які дитині абсолютно незрозумілі. Нехай придумає свій образ, прив'яже його до рядку з вірша, повторить цей рядок вголос.
За допомогою наведеної методики і вашого настрою на позитивний результат, ваша дитина зможе не тільки розвиватися за допомогою запам'ятовування віршів, а й отримувати від цього величезне задоволення. Ви дасте змогу дитині проявити фантазію, допоможете істотно скоротити час на заучування віршів в майбутньому, і, крім цього, розвинете творчі здібності дитини.
Як закріпити правильну звуковимову дитини?
Ура! Нарешті! На індивідуальних заняттях з логопедом дитина навчилась вимовляти той чи інший звук ( частіше це звуки Р Л С З Ш Ж )- говорячи мовою логопеда :"звук поставлений". Але чомусь дитина у власному мовленні ніяк «не хоче» користуватись правильною вимовою, як хотілось би батькам? Так, дитина навчилась вимовляти окремо звук, але перед тим як вона почне активно ним користуватись, пройде деякий час. У цей час необхідно провести велику, копіткуроботу:автоматизувати звук .
І це вже робота не стільки логопеда, скільки батьків. Логопед добирає певний мовленнєвий матеріал, який зрозумілий дитині, і , головне, «насичений» важким звуком. І кому ж, як не люблячим та турботливим батькам не вивчити з дитиною чистомовку, віршик, загадати загадку та прочитати казку? Від того, наскільки терплячими будуть батьки, залежить наскільки довгим буде цей період автоматизації ( місяць, півроку або рік) Чим наполегливішими та послідовними будуть зусилля батьків, тим швидше ваша дитина порадує правильною вимовою в усіх ситуаціях, а не лише на занятті у логопеда.
Ви витратите не більше 15 хвилин на день , але ваша дитина з кожним днем буде досягати нових і нових успіхів! Адже і Ви, і ваша дитина знаєте, як це важливо: правильно та красиво говорити.
Запамятайте послідовність етапів автоматизації:
Склади- слова-фрази-віршики-тексти-скоромовки-самостійне мовлення
Автоматизація звичайно, починається з найпростішого- із промовляння складів : ДРА-ДРА-ДРА
РА-РО-РУ (ША-ШО-ШИ; СА-
Висновок. У розвідників відмінна пам'ять. Чому? Тому що в процесі постійної роботи і тренувань вони регулярно використовують дану методику розвитку асоціативно-образної пам'яті. Повірте, варто спробувати допомогти Вашій дитині стати кращою, розумнішою, прискорити весь процес її загального розвитку.