Як вчити з дитиною вірші

Методика швидкого запам'ятовування віршів (для дітей і їх батьків). Колись знаменитий японський вчений, який був знавцем дитячої душі, промовив такі слова: "вірші для запам'ятовування повинні виховувати в дитині благородні почуття, вони мають бути вишуканими, гарними і такими, що заслуговують того, щоб їх пам'ятати, і в той же час повинні подобатися самійдитині ".

І, звичайно ж, він мав рацію. Знання віршів збагачує словник дитини, формує навички правильної вимови слів і окремих фраз, виховує культуру мови. Поезія дуже добре розвиває в дитини естетичні, моральні та емоційні якості.

Для того, щоб якомога раніше почати формувати у вашого малюка такі корисні якості, необхідно ще до школи займатися з дитиною, вчити вірші, які будуть актуальні і зрозумілі для його віку. Однак, важливо не просто заучувати вірші, і змушувати дитину переказувати їх вам вголос, але і навчити її самостійно і швидко запам'ятовувати вірші будь-якого обсягу.

Часто батьки скаржаться на те, що їхня дитина відмовляється вчити вірші, плаче, і запевняє їх, що не може нічого запам'ятати. Не потрібно турбуватися і сварити дитину. Такою поведінкою ви, швидше за все тільки зіпсуєте собі і дитині настрій, і знизите у неї мотивацію до запам'ятовування віршів. Набагато корисніше буде піти іншим, більш ефективним шляхом, про який розповість методика для швидкого та легкого запам'ятовування віршів будь-якої складності. Все що вам буде потрібно - терпіння, фантазія, листок паперу, олівець, і, звичайно ж, ваш позитивний настрій.

Суть методики запам'ятовування віршів

Пропонована методика дуже добре себе зарекомендувала і має високу ефективність при роботі з дітьми. Вона грунтується на тому, що мозок людини набагато простіше "спирається" на образи, і саме по ним простіше запам'ятати слова, фрази і навіть цифри, які до цього запам'ятовувалися з великими труднощами.

Іншими словами, якщо дитині складно запам'ятати рядки вірша, то з намальованими до нього картинками - ефективність запам'ятовування набагато збільшується

Опис методики

1. Беремо вірш, який необхідно запам’ятати дитині.

2. Розбиваємо вірш для зручності на блоки по два або чотири рядки для полегшення запам'ятовування. І малюємо образи , що виникли , на аркуші паперу на кожен блок вірша. Для виконання цього завдання можна намалювати табличку для картинок, можна просто розміщувати їх в стовпчик або рядок. Все залежить від того, як вам зручніше.

3. Читаємо заданий вірш, і для кожного блоку малюємо асоціативний образ, який прийшов в голову. Звичайно ж, краще, якщо ці картинки буде придумувати і малювати сама дитина, але ви теж можете взяти участь в процесі, і допомогти у виборі образу. Варто зауважити, що чим простіше буде малюнок, тим простіше його буде запам'ятати і намалювати, тому не варто малювати цілі сюжети, а обмежитися замальовкою простої і зрозумілої картинки.

4. Після цього, попросіть дитину розповісти вірш, використовуючи тільки асоціації, тобто намальовані картинки.

5. Заключний етап - розповідь вірша дитиною без допомоги картинок, тільки за допомогою пригадування намальованих образів.

Для прикладу, розглянемо невеликий вірш Л.Лежанської :

Плаче котик на морозі

Плаче котик на морозі,
Бо померзли йому ноги.
Ходи котику до хати –
На лежанці будеш спати

Для того, щоб краще запам'ятати цей вірші, розбиваємо його на окремі блоки-рядки. Беремо аркуш паперу, ручку, і малюємо те, з чим у нас асоціюється та чи інша рядок вірша.



Однак, ні в якому разі не можна нав'язувати дитині ту асоціацію і той образ, які дитині абсолютно незрозумілі. Нехай придумає свій образ, прив'яже його до рядку з вірша, повторить цей рядок вголос.

За допомогою наведеної методики і вашого настрою на позитивний результат, ваша дитина зможе не тільки розвиватися за допомогою запам'ятовування віршів, а й отримувати від цього величезне задоволення. Ви дасте змогу дитині проявити фантазію, допоможете істотно скоротити час на заучування віршів в майбутньому, і, крім цього, розвинете творчі здібності дитини.

Як закріпити правильну звуковимову дитини?

Ура! Нарешті! На індивідуальних заняттях з логопедом дитина навчилась вимовляти той чи інший звук ( частіше це звуки Р Л С З Ш Ж )- говорячи мовою логопеда :"звук поставлений". Але чомусь дитина у власному мовленні ніяк «не хоче» користуватись правильною вимовою, як хотілось би батькам? Так, дитина навчилась вимовляти окремо звук, але перед тим як вона почне активно ним користуватись, пройде деякий час. У цей час необхідно провести велику, копіткуроботу:автоматизувати звук .

І це вже робота не стільки логопеда, скільки батьків. Логопед добирає певний мовленнєвий матеріал, який зрозумілий дитині, і , головне, «насичений» важким звуком. І кому ж, як не люблячим та турботливим батькам не вивчити з дитиною чистомовку, віршик, загадати загадку та прочитати казку? Від того, наскільки терплячими будуть батьки, залежить наскільки довгим буде цей період автоматизації ( місяць, півроку або рік) Чим наполегливішими та послідовними будуть зусилля батьків, тим швидше ваша дитина порадує правильною вимовою в усіх ситуаціях, а не лише на занятті у логопеда.

Ви витратите не більше 15 хвилин на день , але ваша дитина з кожним днем буде досягати нових і нових успіхів! Адже і Ви, і ваша дитина знаєте, як це важливо: правильно та красиво говорити.

Запамятайте послідовність етапів автоматизації:

Склади- слова-фрази-віршики-тексти-скоромовки-самостійне мовлення

Автоматизація звичайно, починається з найпростішого- із промовляння складів : ДРА-ДРА-ДРА

РА-РО-РУ (ША-ШО-ШИ; СА-

Висновок. У розвідників відмінна пам'ять. Чому? Тому що в процесі постійної роботи і тренувань вони регулярно використовують дану методику розвитку асоціативно-образної пам'яті. Повірте, варто спробувати допомогти Вашій дитині стати кращою, розумнішою, прискорити весь процес її загального розвитку.