Тема: закріплення правильної вимови звука (ш) в іграх, віршах, скоромовках. Визначення послідовності звуків у слові. Переказ знайомих казок. Мета: закріплювати вимову звука (ш) в текстах та розмовній мові; продовжувати роботу над визначенням послідовності звуків у слові;
розвивати фонематичний слух та сприймання, логічне мислення;збагачувати
словниковий запас; виховувати правильну вимову, культуру мовлення,
бажання правильно говорити; виховувати негативне ставлення до ледарства,
непослуху. Прищеплювати любов до художнього слова.
Обладнання:мовленнєвий матеріал, дидактичний матеріал. таблиця, предметні картки, сюжетні малюнки,фішки.
I. Організаційний момент.
1. Артикуляційна гімнастика.
2. Актуалізація опорних знань.
II. Основна частина.
1. Чистомовки.
Ми ловимо лоша – ша-ша-ша.
Я шапку ношу –шу-шу-шу.
Великий баштан наш –аш-аш-аш (уточнення значння слова)
Я приймаю душ – уш-уш-уш.
2. «Неслухняні звуки».
Сарф, миса, машина, сани, суба, сапка, сафа, сармати, шорти, сиска.
3. Виявити слова зі складом –ша- : шафа, шило, шапка, шубка, шорти, шарф, шана(повага), шахи.
4. Визначити послідовність звуків у словах.
Душ, каша, фініш.
5. Небувачки.
Даша миє шибку чи шибка миє Дашу?
Маша їсть кашу чи каша їсть Машу?
Мишка в кашкеті і штанах шкребеться в нашій шафі.
6. Читання з передбаченням.
Спритна Маша
У Маші мошка в каші.
Що робити нашій Маші?
Виклала в миску і нагодувала кішку.
Робота з текстом.
7. Робота над скоромовкою.
Шили мишки мишенятам
Шапки, шубки,штаненята.
Конкурс.
8. Декламація вірша з відповідними рухами.
Раз,два,три,чотири,п`ять-
Кішка вчиться рахувать.
Потихеньку. Тишком-нишком
Додає до себе мишку…
Рахувала довго кішка…
Кішка є, немає мишки…
9. Переказ казки.
Загадка.
Справжній красень-молодець,
На голівці – гребінець,
Мишенят він доглядає,
Пече, смажить, прибирає.
(півник)
Казка «Колосок»
Читання.
Питання до казки.
Завдання: -розкласти ілюстрації у потрібному порядку;
-переказати казку(від імені півника, одного з мишенят).
Д/з- розмальовки(розмалювати казкових героїв та розповісти дома казочку).
Підсумок.
Обладнання:мовленнєвий матеріал, дидактичний матеріал. таблиця, предметні картки, сюжетні малюнки,фішки.
Хід заняття
I. Організаційний момент.
1. Артикуляційна гімнастика.
2. Актуалізація опорних знань.
II. Основна частина.
1. Чистомовки.
Ми ловимо лоша – ша-ша-ша.
Я шапку ношу –шу-шу-шу.
Великий баштан наш –аш-аш-аш (уточнення значння слова)
Я приймаю душ – уш-уш-уш.
2. «Неслухняні звуки».
Сарф, миса, машина, сани, суба, сапка, сафа, сармати, шорти, сиска.
3. Виявити слова зі складом –ша- : шафа, шило, шапка, шубка, шорти, шарф, шана(повага), шахи.
4. Визначити послідовність звуків у словах.
Душ, каша, фініш.
5. Небувачки.
Даша миє шибку чи шибка миє Дашу?
Маша їсть кашу чи каша їсть Машу?
Мишка в кашкеті і штанах шкребеться в нашій шафі.
6. Читання з передбаченням.
Спритна Маша
У Маші мошка в каші.
Що робити нашій Маші?
Виклала в миску і нагодувала кішку.
Робота з текстом.
7. Робота над скоромовкою.
Шили мишки мишенятам
Шапки, шубки,штаненята.
Конкурс.
8. Декламація вірша з відповідними рухами.
Раз,два,три,чотири,п`ять-
Кішка вчиться рахувать.
Потихеньку. Тишком-нишком
Додає до себе мишку…
Рахувала довго кішка…
Кішка є, немає мишки…
9. Переказ казки.
Загадка.
Справжній красень-молодець,
На голівці – гребінець,
Мишенят він доглядає,
Пече, смажить, прибирає.
(півник)
Казка «Колосок»
Читання.
Питання до казки.
Завдання: -розкласти ілюстрації у потрібному порядку;
-переказати казку(від імені півника, одного з мишенят).
Д/з- розмальовки(розмалювати казкових героїв та розповісти дома казочку).
Підсумок.