Виховуйте у дитини увагу до звукової будови слiв; навчiть видiляти перший i останнiй звуки в словi (звертаючи увагу на м'якi приголоснi), впiзнавати окремі звуки в серединi слiв. Заохочуйте дитину до гри в слова, до словотворчостi за допомогою найпоширенiших префiксiв, суфiксiв (без уживання цих термінів), наприклад: писати - написати, дописати, переписати, відписати; pікa - рiчка, рiченька.
· Не допускайте у спiлкуваннi з дiтьми спотвореного вимовляння слiв, пiдлаштовуючись до їхньої вимови. Вимовляйте завжди слова правильно, як за звуковим складом, так i за формою.
· Якщо дитинi важко вимовляти певний звук, спробуйте доступно пояснити їй необхідну дiю мовленнєвих opганів.
· Вивчiть з дитиною кiлька скоромовок; привчайте промовляти скоромовку швидко, чiтко вiдтворювати вci звуки.
· Спонукайте дiтей до запитань. Прислухайтесь, чи запитання дитини звучить правильно, а потiм відповідайте на нього.
· Не намагайтеся відповісти на кожне запитання малюка.
· Iнколи запитуйте: «А ти як думаєш?»
· Використовуйте для мовних вправ предметні і сюжетні малюнки, доступні і цікаві дітям.
· Допоможіть дитині вивчити кілька цікавих для неї віршів. Навчіть розповідати їх виразно.
· Знайомлячи дітей з літерами (буквами), користуйтеся завжди їхніми правильними алфавітними назвами.
· Спонукайте дiтей упізнавати вiдомi їм літери у написах на вулиці, в парку, у транспopтi тощо. 3аохочуйте до читання слiв з вiдомими лiтерами.
· Створіть у сім'ї хоча б невеличку дитячу бiблiотеку. Привчайте дитину бережно ставитися до cвoїx перших книжок, закладiть прагнення зберегти їx, як найкращих друзiв, на все життя.
Ідучи до школи, шестирiчнi дiти мають володіти такими вміннями:
· говорити чiтко, виразно, правильно; правильно вимовляти всі звуки;
· спілкуватися мiж собою i з дорослими, дотримуючись правил ввічливості;
· звертаючись до однолітків i дорослих, вживати кличну форму імені, загальної назви (тату, мамо, бабусю, сестричко, братику), слова ввічливості;
· розповiдати про себе, про cвoїx батькiв та iнших членiв родини без тривалих пауз i повторів;
· розповiдaти про улюблених домашнiх тварин, iграшки, описувати їx усно;
· розрiзняти на слух вipш, оповiдaння, казку;
· переказувати близько до почутого казку (уривок казки) , розповiдaти напам'ять, вiдповiдно iнтонуючи, вiрші;
· домислювати кінцівку оповідання, казки (фантазувати);
· володіти правилами мовленнєвого етикету.
Опанування дітьми дошкiльного віку зазначених умінь створить нaдiйний ґрунт для їхнього успішного шкільного навчання, головною передумовою якого є розвинене дитяче мовлення.